^ Back to top
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Характеристика спеціальності і потреб регіону

Характеристика спеціальності і потреб регіону

ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА Й ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ РЕГІОНУ ЩОДО ПОТРЕБИ У ФАХІВЦЯХ СПЕЦІАЛЬНОСТІ
015 ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА (ЗА СПЕЦІАЛІЗАЦІЯМИ)

Сьогодні модернізація системи професійної освіти в Україні (з урахуванням принципів демократизації, гуманізації та індивідуалізації педагогічного процесу) – один з основних напрямів освітянської політики держави. Головна мета професійної освіти – створити сприятливі умови для особистісного становлення й творчої самореалізації кожного здобувача освіти, формування її життєвої компетентності, розвитку ціннісного ставлення до людей, самої себе, природи, культури, світу.
Напрями державної політики у сфері освіти визначені низкою документів – Конституцією України; Законами України – «Про освіту», «Про фахову передвищу освіту»; Концепцією про безперервну освіту; Концептуальними засадами реформування педагогічної освіти; Національною доктриною розвитку освіти України у ХХІ столітті.
Стандарт фахової передвищої освіти зі спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр», затверджений наказом МОН України № 58 від 25 січня 2022 року, визначає: загальну характеристику здобуття освіти за спеціальністю 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями); обсяг кредитів ЄКТС, необхідних для здобуття освіти; перелік компетентностей випускника, нормативного змісту підготовки здобувачів фахової передвищої освіти, сформульованого в термінах результатів навчання; форми атестації здобувачів освіти; вимогу до наявності системи внутрішнього забезпечення якості фахової передвищої освіти.
Враховуючи такий зміст стандарту й вимоги для забезпечення умов продовження безперервної освіти за цією спеціальністю, а також вимоги професійного стандарту «Майстер виробничого навчання», затвердженого наказом Міністерства економіки України від 20 червня 2020 року № 1181, освітньо-професійні програми коледжу передбачають створення комфортного освітнього середовища, де б поєднувалися якісна професійно-педагогічна спрямованість освіти, котра б сприяла підготовці компетентних, інноваційно-орієнтованих, здібних, конкурентоздатних затребуваних фахівців зі сформованим особистісним потенціалом, всебічним розвитком, й активна громадянсько-патріотична позиція, що б в умовах сталого розвитку мотивувала до розбудови Української держави.
Отож Харківський державний професійно-педагогічний фаховий коледж імені В. І. Вернадського створив сприятливе освітнє середовище для здобувачів освіти, де забезпечується якісна підготовка висококваліфікованих фахівців-педагогів, які б утілювали національні й світові освітні надбання, визнавалися вітчизняною та міжнародною освітньою спільнотою, були цілеспрямованими, здатними до самовдосконалення та самореалізації протягом життя, оберігали й примножували цінності національної культури і громадянського суспільства.
Харківський державний професійно-педагогічний фаховий коледж імені В. І. Вернадського має власну історію. Коледж створено наказом Міністерства освіти і науки України від 20.06.1997 р. № 218. Він є правонаступником Першого та Другого Харківських індустріально-педагогічних технікумів, які були ліквідовані при реформуванні мережі вищих навчальних закладів згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 29.05.1997 р. № 526 «Про вдосконалення мережі вищих навчальних закладів та професійно-технічних закладів». З 25 квітня 2018 року згідно з наказом Міністерства освіти і науки Харківський індустріально-педагогічний технікум було перейменовано у Харківський державний професійно-педагогічний фаховий коледж імені В. І. Вернадського.
Коледж позиціонує себе як інноваційний заклад освіти, у центрі діяльності якого – упровадження та постійне підвищення результативності системи менеджменту якості освітніх послуг, створення єдиного освітнього простору, комфортних умов для здобувачів освіти й педагогічного колективу. Головним завданням коледжу як із початку заснування, так і на сьогоднішній день є підготовка педагогічних кадрів – майстрів виробничого навчання на замовлення закладів професійної (професійно-технічної) освіти не тільки Харківського регіону, а й усієї України.
Упроваджуючи в освітній процес основні ідеї сучасної освіти, Коледж модернізує власну освітню діяльність згідно з новітніми вимогами. Коледж забезпечує здобуття освіти на рівні фахового молодшого бакалавра на основі базової загальної середньої освіти, кваліфікованого робітника.
Система підготовки фахівців у Харківському державному професійно-педагогічному фаховому коледжі імені В. І. Вернадського побудована на принципах компетентнісного й діяльнісного підходів.
В 2015 році в Коледжі успішно пройшов акредитацію, потім у зв’язку із набуттям чинності Закону України № 2745-VIII «Про фахову передвищу освіту» сертифікати було переоформлено і 19 січня 2022 року видані:
- Сертифікат про акредитацію ОПП Будівництво та експлуатація будівель та споруд (серія ДО № 000387 відповідно до рішення Акредитаційної комісії від 30 червня 2015 р, протокол №117 (наказ МОН України від 03.07.2015 №16), Наказу Державної служби якості освіти України від 19.01.2022 №01-10/7) з галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальності 015 Професійна освіта (Будівництво).
- Сертифікат про акредитацію ОПП Монтаж і обслуговування внутрішніх санітарно-технічних систем (серія ДО № 000388 відповідно до рішення Акредитаційної комісії від 30 червня 2015 р, протокол №117 (наказ МОН України від 03.07.2015 №16), Наказу Державної служби якості освіти України від 19.01.2022 №01-10/7) з галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальності 015 Професійна освіта (Будівництво).
- Сертифікат про акредитацію ОПП Організація обслуговування населення (серія ДО № 000389 відповідно до рішення Акредитаційної комісії від 30 червня 2015 р, протокол №117 (наказ МОН України від 03.07.2015 №16), Наказу Державної служби якості освіти України від 19.01.2022 №01-10/7) з галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальності 015 Професійна освіта (Сфера обслуговування).
- Сертифікат про акредитацію ОПП Монтаж, обслуговування та ремонт електротехнічних установок в агропромисловому комплексі (серія ДО № 000390 відповідно до рішення Акредитаційної комісії від 30 червня 2015 р, протокол №117 (наказ МОН України від 03.07.2015 №16), Наказу Державної служби якості освіти України від 19.01.2022 №01-10/7) з галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальності 015 Професійна освіта (Електротехніка та електромеханіка).
- Сертифікат про акредитацію ОПП Експлуатація та ремонт машин і обладнання агропромислового виробництва (серія ДО № 000391 відповідно до рішення Акредитаційної комісії від 30 червня 2015 р, протокол №117 (наказ МОН України від 03.07.2015 №16), Наказу Державної служби якості освіти України від 19.01.2022 №01-10/7) з галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальності 015 Професійна освіта (Технологія виробництва і переробки продуктів сільського господарства).
- Сертифікат про акредитацію ОПП Обслуговування та ремонт автомобілів і двигунів (серія ДО № 000392 відповідно до рішення Акредитаційної комісії від 30 червня 2015 р, протокол №117 (наказ МОН України від 03.07.2015 №16), Наказу Державної служби якості освіти України від 19.01.2022 №01-10/7) з галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальності 015 Професійна освіта (Транспорт).
Харківський державний професійно-педагогічний фаховий коледж імені В. І. Вернадського зберіг кращі традиції щодо організації підготовки фахівців для закладів професійної (професійно-технічної) освіти, позитивний досвід співпраці із ЗП(ПТ)О, потенційними роботодавцями.
Аналіз перспектив соціально-економічного розвитку м. Харкова й області, складу педагогічних кадрів закладів освіти, нових тенденцій у розвитку системи професійної освіти свідчить про те, що потреба у фахових молодших бакалаврах є актуальною.
Коледж продовжує співпрацю із закладами професійної (професійно-технічної) освіти Харківської області і взагалі всієї України. Щорічно відправляються до Департаментів науки і освіти і до закладів освіти листи-запити щодо потреби в майстрах виробничого навчання. Щорічно отримуємо багато відгуків з конкретними потребами, які на 2024 рік складають – 34 потреби у майстрах виробничого навчаня. Ми постійно розширюємо мережу закладів професійної (професійно-технічної) освіти, з якими ми співпрацюємо. На сьогодні маємо угоди про співпрацю з 13 ЗП(ПТ)О. Студенти коледжу проходять педагогічну практику у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, маємо угоди про проходження педагогічної практики з 22 ЗП(ПТ)О.
Коледж здійснює підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання в рамках роботи педагогічної майстерні нашого закладу освіти.
Підготовка фахівців у коледжі – навчання за спеціальністю 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) й надання освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр» – дає унікальну можливість отримати педагогічну освіту й водночас фахове спрямування.
Цілі освітньо-професійних програм:
- забезпечити фундаментальну теоретичну і практичну підготовки високопрофесійних компетентних фахівців, здатних проєктувати освітній простір у ЗП(ПТ)О, практично створювати означене освітнє середовище, будувати взаємини на засадах партнерства, ефективно здійснювати розвиток навчання й виховання здобувачів освіти;
- задовольнити запити й інтереси сучасної молоді під час здобуття освіти за ОПП: допомогти студентам сформувати індивідуальні освітні траєкторії, надавши право вибирати освітні компоненти (дисципліни за вибором); реалізувати права здобувачів освіти, які мають особливі освітні потреби;
- забезпечити ринок праці, зокрема ЗП(ПТ)О, висококваліфікованими фахівцями;
- забезпечити розвиток лідерських якостей, здатності до самостійного прийняття рішень та готовності до адаптації в умовах змін ринку праці.

Joomla! Debug Console

Session

Profile Information

Memory Usage

Database Queries