Особливості роботи з учнями та студентами з різними
типами темпераменту.
Багато хто чув слово ТЕМПЕРАМЕНТ, але далеко не всі знають, що ж це таке. Темперамент – це вроджена якість особистості, яка передається у спадок та майже не піддається змінам. Темперамент визначає темп, ритм, швидкість та інтенсивність психічних реакцій, від чого залежить швидкість переключення уваги, прояву емоцій, швидкість сприймання, прояв вольових якостей, темп та ритм мови. Всі ці якості обов’язково необхідно враховувати під час роботи з учнями та студентами.
В основі темпераменту лежать такі якості нервової системи людини:
1) сила процесів збудження та гальмування, від яких залежить витривалість, та, як слідство, і працездатність клітин кори головного мозку;
2) рухливість нервових процесів – та швидкість, з якою збудження змінюється гальмуванням, а гальмування – збудженням;
3) врівноваженість нервової системи – те, в якому ступені сила збудження відповідає силі гальмування.
Ці властивості нервової системи в комбінації і утворюють типи вищої нервової діяльності, які дають основу темпераменту.
І. П. Павлов виділив чотири основних типи:
Особливості типів темпераменту починають виявлятися ще в дитинстві. А в учнів та студентів ВНЗ ці особливості становляться помітними ще під час вступної кампанії. Хтось швидко написав роботу та здав її через півгодини. Хтось довго перевіряє та ще сидить в аудиторії, коли всі вже розійшлися. Зовсім не обов’язково, що ця дитина погано знає матеріал, можливо вона меланхолік за темпераментом, а перший був холериком. Як же відрізняти їх і як слід враховувати їх особливості під час навчального процесу. Які вони: сангвініки, флегматики, холерики та меланхоліки…
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ ХОЛЕРИКА
Девіз холерика – «все або нічого!». Холерики відрізняються підвищеною збудливістю і неврівноваженістю поведінки, різкими змінами настрою. Всі реакції даного типу носять яскравий характер. Коли «заведеться», може бути агресивним, схильним до ризику. Міміка і жести виразні, мова швидка. Витрачає багато енергії, тому холерику потрібен досить тривалий період сну, щоб відновитися.
У діяльності енергійний, цілком віддається справі, здатний подолати будь-які перешкоди, може виконувати багато завдань одночасно. У спілкуванні прагне лідерства, віддає перевагу рухливим іграм, динамічним заняттям. Товариський, але буває дуже прямолінійним, що заважає йому підтримувати рівні відносини з оточуючими. Важко пристосовується до всіляких обмежень, режимних моментів, вимог старших. Діти такого типу часто намагаються керувати дорослими, конфліктують зі своїми однолітками, не хочуть виконувати певні правила, можуть висловлювати протест. «На місці» там, де потрібна швидка реакція і ініціатива.
Позитивні риси: товариський, енергійний, впевнений у собі, наполегливий, активний, ініціативний, вважає за краще боротися.
Негативні риси: нестриманий, дратівливий, грубий, запальний, здатний на безрозсудні вчинки, часто ризикує.
Рекомендації: слід раціонально використовувати енергію дитини шляхом переключення з одного виду діяльності на інший, не гальмувати активність таких дітей у формі прямої заборони. Не підвищувати голос і не залякувати, але й не задовольняти їх примхи тільки заради спокою. Холеричні діти потребують тактовної допомоги та співчуття при ускладненнях. Спілкуйтесь спокійним та впевненим тоном, намагайтесь уникати різних емоційних реакцій, спрямованих безпосередньо на учня або студента. Краще впливати опосередковано, через колектив. Враховуйте мотиви вчинків, залучайте до активної діяльності, пов’язаної з виявом ініціативи.
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ ФЛЕГМАТИКА
Спокійний, повільний, пунктуальний, врівноважений, незворушний в будь-яких ситуаціях, легко стримує свої пориви і емоції, вміє терпіти фізичний біль. У нього майже не буває некерованих вчинків. Легко і успішно виконує роботу, що вимагає напруги. Особливо ефективний при монотонній роботі. Неквапливий, діє за принципом «7 разів відміряй, 1 раз відріж». Любить планувати свою роботу, дотримуватись прийнятого розпорядку життя. Упертий і наполегливий в досягненні мети, почате звичайно доводить до кінця. Коротко спілкується, не любить порожнього базікання. Насилу пристосовується до нової обстановки. Хворобливо реагує, коли необхідно перебудуватися або відмовитися від звички. Болісно переживає несправедливість, зазіхання на його права, розлуку з близькими людьми. Боїться і не любить змін, нестабільності. Не витримує фізичних навантажень, якщо змушений виконувати їх у швидкому темпі. Хороший там, де потрібні зваженість, неквапливість.
Позитивні риси: неквапливий, схильний до порядку, неконфліктний, поступливий, розсудливий, діловитий, наполегливий, сильна воля, відчуття товариства.
Негативні риси: млявий, байдужий у відношенні до праці, себе, людей; сором’язливість, лінощі.
Рекомендації: слід наполегливо використовувати завбачливі настанови на будь-яку діяльність, здійснювати докладний інструктаж (Що? Коли? У якій послідовності?). Не карайте флегматика за повільність, не звинувачуйте у некмітливості, бо тоді у дитини формується комплекс неповноцінності через постійні невдачі. Залучайте до цікавої діяльності, стимулюйте вияв щирих почуттів, зміцнюйте віру у власні сили. Уникайте демонстративних доручень, пов’язаних з високим темпом виконання. Помічайте та вітайте кожен вияв самостійності дитини, непомітно допомагайте у складних справах. У флегматиків необхідно на життєвих прикладах розвивати уяву, мислення, почуття. Потрібно навчати також правильно переключати увагу під час виконання завдань і раціонально розподіляти час.
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ САНГВІНІКА
Легко йде на контакт, швидко адаптується в новому колективі. Живий, рухливий, швидко реагує на події. Не губиться в будь-якій ситуації, легко ладнає з людьми, знаходить спільну мову, часто стає «душею компанії». Легко і швидко при необхідності змінює тактику поведінки, винахідливий і дотепний. Міміка і жести яскраві й виразні, голос гучний, настрій доволі стійкий. Відрізняється ораторськими здібностями, життєлюбністю, мажорним настроєм, здатний повести за собою, користується симпатією ровесників.
Легко береться за справу, відгукується на все нове, але так само легко здатний втратити до неї інтерес, коли відчуття новизни проходить. Інтереси і нахили мають поверховий характер. Намагається займатися тільки приємною, легкою і цікавою для нього діяльністю й уникати складного, неприємного, нецікавого. Уміє долати перешкоди. Люблячи комфорт, легко мириться зі скрутою. Необхідний там, де потрібні швидка реакція і холоднокровність.
Позитивні риси: допитливий, товариський, привітний, рухливий, життєрадісний, емоційний, жвавий, комунікабельний, впевнений, любить бути в колективі.
Негативні риси: легковажний, безтурботний, нестійкі інтереси, переоцінює себе, не доводить справи до кінця.
Рекомендації: вимоги повинні бути максимально справедливими. Варто давати вихід енергії, стимулювати розкриття потенціалу і здібностей у суспільно-корисній праці. Довіряйте, підтримуйте корисну ініціативу, починання, закріплюйте віру у власні сили у процесі подолання труднощів. Допомогу надавайте у формі відкритої дружньої підтримки, поради. Не варто давати доручення, пов’язані з довготривалою монотонною діяльністю. Використовуйте додаткові стимули, аби домогтися завершення роботи. Якщо дитина недоброякісно виконала завдання, примушуйте виконати те саме ще раз. Пам’ятайте, що в дитини – сангвініка швидко руйнуються звички, вона швидко втомлюється від одноманітних занять, форм і методів роботи. Формуйте стійкі інтереси, навчіть виконувати роботу до кінця.
Будьте максимально вимогливими при скоєнні дитиною порушень. Навчіть дитину дорожити дружбою. Використовуйте лідерські якості сангвініка в колективі, залучаючи до організації суспільно корисних заходів.
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ МЕЛАНХОЛІКА
Такі діти малоактивні, вразливі, малорухливі. Чуттєві, їх легко образити, глибоко переживають найменші невдачі. Все приймають близько до серця, лякливі. Ці особистісні якості не можна ліквідувати. Відчуття відрізняються глибиною. Звичайно замкнутий, меланхолік розкутий тільки з близькими. Не прагне бути на перших ролях. Дуже вимогливий до себе і оточуючих.
Досить пасивний у спілкуванні з дорослими і однолітками. Тактовний, уміє зважати на почуття інших людей. Важко переносить інтенсивну роботу, надає перевагу спокійним видам діяльності. Швидко втомлюється, нерішучий, схильний до коливань. Дуже вразливий і чутливий до схвалення своєї діяльності чи негативної оцінки результатів своєї праці. У екстремальних і стресових ситуаціях можливий зрив, але у звичайній доброзичливій обстановці меланхоліки кмітливі, уважні і чуйні. Слабкий тип нервової системи. Дуже довго і хворобливо адаптується в новому колективі.
Позитивні риси: м`який, тактовний, делікатний, серйозний, чуйний, уміє дружити.
Негативні риси: замкнутий, образливий, пригнічений, песимістичний.
Рекомендації: завжди дотримуйтесь принципу поступовості. Правильний виховний підхід полягає в тому, що дорослий виявляє співчуття і повне розуміння. Тактовно, глибоко і зацікавлено проникайте в духовний світ дитини. Проявляйте максимум доброти, здійснюйте моральну підтримку та зміцнюйте віру у власні сили.
Не допускайте підвищення голосу, окриків та непосильних вимог. Виховуйте волю, наполегливість і почуття власної цінності в колективі. Вчасно приходьте на допомогу під час виконання завдань, схвалюйте, підтримуйте найменший прояв активності. Потрібно через певний проміжок часу організовувати «ситуації успіху» для такої дитини. Вчіть планувати свою діяльність, розумно розподіляти час. Важливо навчити дитину збалансувати добову і тижневу тривалість праці та відпочинку, інакше можливе нервове і фізичне виснаження на ґрунті хронічної перевтоми або формування відрази до праці, апатія.
Наведені вище чотири основних типи темпераменту практично не існують у чистому вигляді. Між ними існують шістнадцять проміжних форм, за яких можливі компенсації типологічних проявів основних типів. Наприклад, якщо студент холерико-меланхолік, то в цьому випадку, дуже вірогідно, що імпульсивність холерика буде скомпенсована нерішучістю меланхоліка або навпаки, це вже кому і що подобається. У результаті рішення приймаються без поспіху, не затягуючи цей процес. Існують думки, що майже в кожному з нас є частка холерика, флегматика, сангвініка та меланхоліка. Справа тільки у відсотковому відношенні.
Педагог повинен під час своєї роботи враховувати не тільки особливості темпераменту студента та учня, а й особливості свого темпераменту. Іноді здається, що студент занадто повільний, але якщо педагог виражений холерик, то повільними для нього будуть майже всі.
Якщо Ви бажаєте дізнатися про свій тип темпераменту, для цього слід завітати до кабінету психолога та пройти спеціальний тест.
Джерела інформації: Немов Р. С. Психология. – М., 2007;
Барташев А. В. Диагностика темперамента и характера. – М., 2007;
Щёкин Г.В. Визуальная психодиагностика: познание людей по их внешности и поведению. – К., 2007.
Шановні студенти! Я ваш психолог і в своїй роботі завжди враховую ваші інтереси. Тому вибір інформації для цього розділу здійснюється за вашим бажанням.
Якщо вас цікавить якась інформація, пов’язана з психологією, можете повідомити мені, надіславши листа в розділі «питання психологу» або сказати мені про це особисто.
З повагою
Наталія Миколаївна Котенко
Що робити, якщо ви підозрюєте, що ваш друг
грубо поводиться зі своїм партнером.
У якому випадку необхідно повідомити дорослого про те,
що відбувається?
Як допомогти, якщо ваш друг або подруга стали
жертвами нездорових взаємин.
Шановні студенти. До мене часто звертаються з питаннями, які пов’язані з проблемами взаємовідносин. Практика показує, що багатьом вашим одноліткам важко визначити якість своїх взаємин. Ознаки нездорових відносин можуть бути завуальовані, тому корисним є час від часу аналізувати свої почуття. Слід пам’ятати, що нездорові відносини дуже рідко стабілізуються згодом. Нажаль, навпаки, зазвичай ситуація погіршується. Тож пропоную маленький тест, завдяки якому ви зможете визначити, чи досить здоровими є ваші взаємини з партнером.
Тест на якість взаємин.
Здорові взаємини
Співробітництво і щирість:
Повага:
Економічне партнерство:
Чесність і прийняття:
Довіра і підтримка:
Нездорові взаємини
Залякування і примус:
Неповага:
Економічний контроль:
Зменшення, заперечення, обвинувачення:
Ізоляція:
Вправа «ЯК УПРАВЛЯТИ СВОЇМ ЄМОЦІЙНИМ СТАНОМ ТА ВИХОВУВАТИ ВОЛЮ»
1. Кожна людина має деякий час по дорозі на роботу або на навчання. Декілька хвилин тренування під час дороги виявляється достатнім для позитивного налаштування до майбутньої діяльності. Найважливішими компонентами цього заняття є: дихальна гімнастика, самоконтроль постави, вираз обличчя, тембр голосу. Формуванню позитивного настрою сприяє ходьба у темпі. Відправляючись на роботу або на заняття, перед дзеркалом слід перевірити свою поставу, зовнішній вигляд, вираз обличчя.
Перш за все, обличчя повинно мати приємний вираз. Це дуже важливо. На привітну посмішку люди завжди відповідають посмішкою. Крім того, підтримка на обличчі виразу заспокоєння за механізмами фізіологічного зворотного зв’язку забезпечує стабілізацію позитивного емоційного стану.
Все в організмі взаємопов’язане. Радісний вираз обличчя надає почуття впевненості в собі, воно обов’язково проявляється в поставі. З іншого боку, достатньо тільки опустити голову та зігнути плечі, одразу з’являться сум та пригнічений стан.
2. Кожному емоційному стану відповідає визначенийтемпоритм - єдина внутрішня швидкість, як би рівнодіюча всіх швидкостей, яка задається мозкові ззовні та зсередини, та пов’язана з тонусом емоціями, увагою та рухами. Виділяються темпоритми спокою, підготовки до дії, роздумів, активності, екстазу.
Вправи на темпоритми тренують рухливість нервових процесів, виховують властивості добре адаптованої «сильної» особистості.
З метою розвитку навиків саморегуляції можливо використовувати вправи на оволодіння фізичним темпоритмом, які краще за все відпрацьовувати під час ранкової зарядки. Суть тренування полягає у наступному: змінюючи темп (від сповільненого до прискореного), здійснюється 10 – 12 рухів.
Перша вправа – стискання та розтискання пальців рук.
Друга – малювання пензлем вісімки.
Третя – переведення ока з предмету та предмет.
Четверта – чергування темпу ходи від повільного до прискореного в різному ритмі. Таким чином по 10 – 12 разів йде відпрацювання кожного темпоритму.
3. Згідно з теорією емоцій Джеймса – Ланге, легше спостерігати «сильні» емоції, такі, як любов, гнів, страх, виконуючи вправи, що дозволяють відчути взаємодію між фізичними відчуттями та почуттями, що їх супроводжують.
1). Дайте собі можливість розізлитися. Можливо, вам необхідно для цього представити собі якусь людину або ситуацію, або політичного діяча, який викликає у вас гнів. Дайте емоції сформуватися, змініть вашу позу, щоб руки стиснулись у кулаки, зуби зійшлися, щелепа була злегка висунута вперед. Намагайтеся помічати ці та інші зміни.
2). Розслабтеся, порухайтеся, глибоко подихайте. Відпустіть емоцію та подивіться навкруги себе. В результаті ваше емоційне напруження зникне і ви будете почувати себе легко.
3). Тепер відчуйте себе одиноким, покинутим. Це легше зробити на підлозі. Дайте можливість тілу згорнутися, коліні притуліть до тіла, голову до грудей.
4). Знов розслабтеся та відчуйте полегшення.
4. Оберіть час, коли ви зайняті важкою тривалою роботою, інтелектуальною або фізичною. Коли відчуєте втому, лягайте на підлогу (вправу можна робити і сидячи). Намагайтеся близько п’яти хвилин дихати повно та повільно. Нічого не робіть, просто дайте своїм м’язам розслабитися, диханню уповільнитися, відпустіть свої думки. Прикрийте повіки. Думкою подивіться на себе зсередини. Чоло розгладжене… Обличчя розслаблене… Челюсті розжаті… Руки, тулуб, ноги розслаблені. Представте собі красивий краєвид. Постарайтеся як би перенестися туди. Відчуйте аромат квітів, трав, почуйте шелест листя…. Насолоджуйтеся відпочинком та спокоєм. Через п’ять хвилин зробіть глибокий вдих, відкрийте очі. Напружте м’язи ніг, тулуба, перевірте їх слухняність, готовність до роботи. Допомагають розслабитися і приємні мелодії.
5. Для посилення волі зробіть вправу, яка на перший погляд буде вважитися вам безглуздою. Вправу слід виконувати на протязі п’яти хвилин в день.
1) Візьміть коробок сирників та покладіть його на стіл перед собою.
2) Виймайте сирники один за одним.
3) Закрийте коробочку.
4) Відкрийте коробочку та покладіть сирники назад, один за одним.
5) Закрийте коробочку.
Продовжуйте виконувати вправу 3 – 7 разів, поки не закінчиться час. Після виконання вправи запишіть, що ви при цьому відчували. Зверніть увагу на всі причини, які ви знаходили, щоб припинити це «безглузде» заняття.
Під час повтору вправи через декілька днів почнуться зміни, хоча кожен день ви будете знаходити багато нових причин, через які цю вправу слід припинити. У майбутньому вам буде легко витримувати п’ять хвилин, які відводяться на вправу та, крім цього, ви отримаєте відчуття сили та самоконтролю.
Котенко Наталія Миколаївна - практичний психолог першої категорії, викладач, педагогічний стаж - 8 років.
|
|
|
Беленченко Ірина Вікторівна - соціальний педагог, педагогічний стаж - 2,5 роки, викладач другої категорії. |
Основною метою роботи психологічної служби коледжу є виконання завдань, пов’язаних з підвищенням ефективності педагогічного процесу, сприяння особистісному та професійному зростанню, соціальному благополуччю та збереженню психологічного здоров`я усіх учасників навчально-виховного процесу.
Організація роботи практичного психолога та соціального педагога базується на поєднанні таких компонентів:
– заходах, спрямованих на реалізацію державних, регіональних програм, наказів та рішень;
–запиту і специфіки навчального закладу;
– річного плану діяльності практичного психолога та соціального педагога;
Основними завданнями психологічної служби є:
–надання соціально-психологічної допомоги студентам та співробітникам коледжу;
–формування у студентів та співробітників коледжу високого рівня психологічної культури;
–психологічна просвіта:
–вивчення психологічних труднощів студентів коледжу та підготовка рекомендацій кураторам груп щодо взаємодії зі студентами;
–сприяння особистісного розвитку студента;
–здійснення соціально-педагогічного патронажу, який спрямований на надання допомоги соціально незахищеним категоріям студентів з метою подолання ними життєвих труднощів та підвищення їх соціального статусу;
– сприяння особистісному розвитку кожної особистості;
– соціально-діагностичне опитування та прогнозування щодо соціальної захищенності студентів та їх родин, яке спрямоване на попередження втрати контингенту.
Основними видами діяльності служби є:
1. Психологічна просвіта – у формі проведення лекцій, тренінгів, бесід, презентацій, а також створенні інформаційних стендів з метою розповсюдження психологічних знань серед студентів, викладачів та співробітників, спрямованого на підвищення психологічної культури особистості.
2. Індивідуальне консультування усіх учасників педагогічного процесу з метою надання психологічної підтримки та допомоги у кризових життєвих ситуаціях, самопізнанні, вирішенні особистісних проблем, налагодженні міжособистісних стосунків, особистісному розвитку, формуванні соціально корисної життєвої перспективи.
3. Соціально – психологічна діагностика (індивідуальна та групова) – проведення досліджень з актуальних проблем, які виникають у навчальному процесі з метою з’ясування змісту і умов індивідуального розвитку студентів, їх особистісних ресурсів, визначення причин, які ускладнюють їх розвиток та навчання, сприяння самопізнанню та саморозвитку.
4. Психологічна корекція – здійснення психолого-педагогічних заходів у вигляді тематично-інформаційних лекцій, групових тренінгових програм, соціально-психологічних рольових ігор (соціально-психологічний театр). Корекція також реалізується в форматі активного соціально-психологічного навчання через індивідуальну та групову роботу особистісної та соціально-психологічної спрямованості.
5. Профілактика – виховні бесіди, інформаційні лекції, наглядний матеріал соціально-психологічного стенду спрямовані на попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям та професійному вигоранню у навчально-виховному процесі.
6. Організаційно-методична та аналітична робота за наслідками діяльності служби; планування роботи; створення баз даних, пакетів методичних рекомендацій; аналіз отриманих результатів роботи.
7. Зв’язок з громадськістю – співпраця з:
– центр практичної псхології, соціальної роботи та здорового способу життя КВНЗ "Харківська академія неперервної освіти";
– центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
– службами у справах дітей;
– громадськими організаціями;
– благодійними організаціями
– органами влади тощо.
Роль методичного об'єднання кураторів груп
в національно - патріотичному вихованні студентської молоді
Методичне об’єднання кураторів груп - це структурний підрозділ системи коледжу з управління виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу кураторів груп.
В основу роботи методичного об’єднання кураторів груп закладено Концепцію національно - патріотичного виховання студентської молоді, яка є складовою частиною системи національного виховання громадянина України.
Реалізація програми національно-патріотичного виховання студентів нашого коледжу здійснюється як в процесі навчання, так і за допомогою різноманітних форм позанавчальної роботи.
Робота методичного об’єднання кураторів груп спрямована на розв’язання основних завданьнаціонального -патріотичноговиховання, вдосконалення та впровадження різних форм і методів виховання.
Глибоке пізнання історичного минулого рідного народу, оволодіння його національними, духовними цінностями - важливі компоненти національно-патріотичного виховання студентської молоді, без яких неможливе збереження історичної пам'яті, розвиток духовності.
Традиційною формою національно-патріотичного виховання студентів нашого коледжу є відвідування музею історії коледжу. 25 вересня 2017 року була проведена ознайомча екскурсія для студентів 1-го курсу Ι та ΙΙ підрозділів.
Історія, культура, традиції коледжу є такими невичерпними джерелами, які живлять світоглядні знання студентів, формують їхні морально-етичні переконання.
Важливу роль у національно - патріотичному вихованні студентів також відіграє традиційне покладання квітів до Меморіалу Слави під час святкування Дня здоров'я.
Під час проведення таких заходів у студентів спостерігається пробудження інтересу до історичного минулого рідного народу, захоплення високою духовністю, глибоким патріотизмом наших предків.
28 вересня в Харківській державній науковій бібліотеці ім. В.Г. Короленка відбулося святкування дня народження «Енеїди» І. Котляревського.
За 175 років чи змінилось відчуття грішного й праведного в наших вчинках, чи змінилась мода, чи відчуваємо свою Батьківщину, як Україну або ж як Малоросію? Студенти нашого закладу мали змогу прийняти участь в обговоренні цих питань.
Пріоритетним аспектомнаціонально-патріотичного виховання являється орієнтація на українську культуру, мову, національно-патріотичні традиції.
12 жовтня працівниками бібліотеки коледжу був організований і проведений захід «Наша воля, наша слава не вмре, не загине». Мета заходу - виховувати глибокі патріотичні почуття до своєї країни, причетність і відповідальність за все, що відбувається в Україні, вдячність тим, хто віддав за неї життя та тим, хто захищає її кордони.
Щороку напередодні державного свята Дня української писемності та мови в коледжі проводиться І етап Міжнародних мовно-літературних конкурсів імені Тараса Шевченка та Петра Яцика.
Урочисте відкриття та проведення конкурсів сприяє піднесенню престижу української мови та літератури серед студентської молоді, підвищенню рівня загальної мовної культури, вихованню у його учасників почуття гордості за свій народ, любов до рідного краю. Все це сприяє формуванню високої мовної культури студентів, вихованню любові до рідного слова та виявлення талановитої творчої молоді серед студентів.
До дня української мови та писемностістуденти груп СТ-16 та ЕМ-16, разом з викладачами Беленченко Л.Ф. та Смірновою В.Ф., взяли участь у заході, який був організований у Харківському історичному музеї. Вони із захопленням прослухали лекцію «Роль української мови в консолідації українського суспільства», яку прочитала завідувач відділу музею Желтобородова О.А.
Багаті мовні традиції, історичні сторінки розвитку української мови стали темами для обговорення на інтерактивному заході «Мовні традиції». Студенти стали учасниками мовних вікторин та літературних конкурсів, де кращими були визнані Грищук Наталія та Юрченко Володимир.
Юнаки та дівчата мали змогу побачити стародруки, друковані твори українських класиків, вірші Тараса Шевченка, вишиті на рушниках. Завершився захід екскурсією «Наш край».
21 листопада студенти груп М-16 і М-26, Б-27 відвідали Харківський державний історичний музей з нагоди вшанування пам’яті одного із видатних гетьманів України — Пилипа Орлика. Студенти дізналися про українську конституцію 1710 року, створену славетним гетьманом, про перші демократичні здобутки України на теренах середньовічного європейського світу та оглянули виставковий зал, де зберігається священна реліквія –фрагмент першого українського прапора.
Виховання історичної пам’яті - це крок до історичного пізнання, що збагачує духовне життя людини. В історії кожної нації, кожного народу є священні дати, які залишаються назавжди в людській пам’яті. Такою значимою датою для нас є роковини Голодомору 1932-1933-х років. Вшануванню пам’яті жертв Голодомору 22 листопада відбувся захід, організований працівниками бібліотеки та викладачем історії Качура О.В.. В групах були проведені виховні години «Великий голод – вічний гріх».
14 грудня 2017 року на відділенні Механізації та електрифікації сільського господарства відбулося свято «Новорічні та різдвяні традиції України та Великобританії». Організаторами заходу стали викладачі циклової комісії соціально-гуманітарних дисциплін І.М. Богдан, Н.А Ступнікова, Т.Г. Громова, М.О. Левада. Головне завдання заходу - залучення студентів до іншої культури та участь у діалозі культур, що є необхідним не тільки для успішного оволодіння іноземною мовою, а й для розуміння того, що не дивлячись на відмінності, у традиціях всіх народів можна помітити чимало подібного. А правила моралі мають здебільшого загальнолюдський характер.
В день Святої Катерини 07.12.17р., коли, за українським звичаєм, молодь раніше збиралася в одній хаті, влаштовуючи там усілякі забави та гульбища, студенти нашого коледжу повернули нас у минуле і продемонстрували як проходили «Українські вечорниці». Гості свята побачили справжнє українське дійство. Хлопці та дівчата жартували, співали, ворожили, ліпили власноруч вареники. Захід підготувала вихователь гуртожитку Васильченко Олена Вікторівна.
30 січня на базі Харківської державної бібліотеки ім. В.Г. Короленка відбулося практичне заняття з педагогіки "Раціональні прийоми роботи студентів на лекціях і практичних заняттях". Студенти груп Б-17, Б-27, М-27 мали змогу ознайомитися з каталогами, оглянути виставки, відвідали зали бібліотеки. Найбільше зацікавлення викликали відділ історичної літератури та зал іноземних мов, особливо "Speaking club"
31 січня та 6 лютого в приміщенні читального залу бібліотеки І та ІІ підрозділів відбувся виховний захід для студентів «Мистецтво вулиць. Найкращі мурали та графіті України та Харкова». Студенти груп Б-17, Б-26, М-17, ЕМ-1 та студенти заочного відділення мали змогу здійснити цікаву віртуальну подорож та ознайомитися з найкращими зразками сучасного вуличного мистецтва нашого міста та України в цілому. Головною метою заходу було розширити відомості студентів про вуличне мистецтво (Streetart), дати визначення поняттям «графіті» та «мурали», прищепити відчуття прекрасного, виховувати любов до Батьківщини, почуття національної гордості.
20 лютого працівниками бібліотеки І та ІІ підрозділів був підготовлений документальний фільм «Революція гідності»». Усі присутні на цьому заході вшанували хвилиною мовчання пам'ять Героїв Небесної Сотні.Мета цього виховного заходу: формування в студентів ціннісного ставлення до України, до прав та свобод людини, до європейського вибору українців; виховання патріотів, громадян, готових захищати свою Батьківщину.
13 та 14 березня працівниками бібліотеки І та ІІ підрозділів коледжу була проведена виховна година, присвячена 155-й річниці від дня народження Володимира Івановича Вернадського. Студенти ознайомилися з життєвим шляхом та науковою діяльністю видатного вченого, його внеском у розвиток світової та вітчизняної науки, відзначили зв’язки науковця з Україною, а також переглянули документальний фільм про нього.
Виховний захід, присвячений дню української писемності і мови, свято української народної пісні «Наша думка, наша пісня не вмре, не загине» підготувала та провела провідний бібліотекар коледжу Каратаєва Надія Григорівна.